Teambuliding v dnešnej dobe je veľmi populárne slovo a keďže každá firma chce ísť s dobou a byť trendy, tak si teambuilding organizuje. Nie vždy to však stojí za to. Predovšetkým treba vedieť, aký je cieľ tejto aktivity a čo chceme dosiahnuť. Ak si totiž nič nestanovíme, môže sa firemná akcia premeniť na dvojdňový pobyt na chate s čisto rekreačnými činnosťami, ktoré nič firme neprinesú a budú to len vyhodené peniaze. Ak premýšľate nad vhodným cieľom môžete si vybrať medzi nasledovnými:

  • zlepšenie komunikácie – komunikácia je vo firme kľúčová činnosť. Zlepšovať môžete navyše komunikáciu internú – medzi jednotlivými zamestnancami alebo medzi zamestnancami a manažmentom, ako aj externú – komunikáciu na úrovni s klientom či komunikáciu z oblasti PR. V každej firme sa určite nájde priestor na zlepšenie.
  • zvýšenie motivácie – keď sa ľudia vo firme lepšie poznajú, tak aj komfortnejšie vyjadrujú svoje názory a nápady. Zvýšením sebavedomia jednotlivých členov vášho týmu zvýšite aj motiváciu pre dosahovanie náročných cieľov.
  • schopnosť riešiť problémy – možno sa stretávate vo firme s tým, že ak nastanú nejaké problémy na vašom pracovisku, tak jednotlivý zamestnanci nevedia či majú, prípadne, ako majú v danej situácií postupovať. Na teambuildingu sa tak naučia, ako jednotlivé riešiť modelové situácie či ako spolupracovať s kolegami. Zlepší sa im aj racionálne a strategické myslenie.
  • zlepšenie kreativity – v súčasnej dobe už množstvo pracovných pozícií vyžaduje aby boli zamestnanci kreatívny. Práve dobre zvolené cvičenia môžu podnietiť kreativitu a príliv nových nápadov či riešení do práce. Človek sa tak naučí premýšľať mimo svojho zaužívaného myšlienkového vzorca.
  • budovanie dôvery – na pracovisku panuje medzi zamestnancami a nadriadenými určitý spôsob odmeranosti a nadradenosti. Práve teambuilding napr. v kongresovom hoteli, dokáže prelomiť túto bariéru a aj vďaka netradičným aktivitám vybudovať priateľské vzťahy a posilniť vzájomnú dôveru.

Text a foto: PR