Dnes, kedy sa veľká časť podnikania odohráva aj na internete, je z hľadiska zárobkov výhodné, aby ľudia navštevovali vašu stránku. Zvýši to povedomie o vašom produkte, priláka nových zákazníkov, prípadne zarobíte viac za zobrazovanie reklamy. Na zlepšenie „viditeľnosti“ vašej stránky na internete slúži niekoľko metód, z ktorých asi najbežnejšie využívanými sú linkbuilding a SEO.

Spätné odkazy na vašu stránku

Vytváranie silných spätných odkazov z iných stránok na vašu stránku, skrátene linkbuilding, je jeden z najúčinnejších spôsobov zvyšovania návštevnosti vášho webu. Internetové prehliadače rozhodujú o umiestnení vaše stránky vo výsledkoch vyhľadávania na základe veľkého množstva faktorov, ale spätné odkazy majú veľmi vysoký vplyv.

Ak teda chcete, aby sa ľuďom po vyhľadaní správnych kľúčových slov objavil váš web čo najvyššie, mali by ste začať s umiestňovaním spätných odkazov na iné stránky. Sú spoločnosti a podnikatelia, ktorí si zarábajú práve tým, že umožňujú iným využiť ich stránku na uverejnenie článkov s odkazmi na ich vlastný web.

SEO

SEO je skratka pre anglické Search Engine Optimalization, čo je druhý z veľmi užitočných nástrojov zviditeľňovania webstránok. Ide o proces, ktorý zahŕňa prispôsobenie webu na základe algoritmov používaných internetovými prehliadačmi na zhodnotenie dôveryhodnosti a kvality vašej stránky.

Ak sa váš web bude prehliadaču „páčiť,“ máte oveľa vyššiu šancu dostať sa na vyššie miesta vo výsledkoch vyhľadávania. Pri SEO sa berie do úvahy obrovské množstvo vlastností stránky, od chýb v zdrojovom kóde, cez samotný obsah, až po používanie nadpisov a podnadpisov. Preto je najlepšie prenechať túto prácu odborníkom a kúpiť si službu firmy, ktorá sa kompletnej SEO optimalizácii už dlhodobo venuje.

Vďaka vyššie spomenutým metódam môžete na svoju stránku pomerne účinne prilákať nových návštevníkov bez použitia reklamy. To je výhodné v prípade, že máte web o svojej firme a produktoch alebo službách, ale aj ak chcete zvýšiť počet návštev na vašom blogu.

Text:PR