Mnoho z podnikateľov, ktorí používajú manipulačnú techniku, rieši dilemu, či je pre nich výhodnejšie kúpiť nový vysokozdvižný vozík, alebo sa poobzerať po staršom. Potom ešte existuje tretia, stredná cesta, ktorá sa postará o to, aby medzi skladovými regálmi bola výkonná zdvižka v skvelom technickom stave za dobré peniaze. Ako je to možné? Spoločnosť Jungheinrich má veľmi dobre zostavený systém repasovania manipulačnej techniky. Ako prebieha?

1. Vstupná kontrola
Do samotného procesu repasu sa dostanú iba tie najlepšie vysokozdvižné vozíky. Ako sa to zistí, ktorý je dobrý a ktorý zlý? Jednoducho, vstupnou kontrolou, ktorá na základe prísnych pravidiel a kritérií rozhodne o ďalšom osude toho-ktorého stroja.

2. Rozloženie
Ešte pred samotným procesom rozloženia sa vymenia najviac namáhané diely bez toho, aby ich technik skontroloval. Ide o hydraulické hadice, reťaze či ložiská. Nasleduje rozloženie, ktoré pomôže technikom odhaliť diely, ktoré ešte treba vymeniť a tie sa vymenia.

3. Čistenie
Proces čistenia je veľmi dôležitý. Začne sa tým, že sa ekologicky zlikviduje brzdová, motorová a aj hydraulická kvapalina. Pokračuje sa čistením vodnou tlakovou pištoľou, až kým nie je vozík v super stave.

4. Tmelenie a lakovanie
Proces čistenia je veľmi dôležitý kvôli tomu, že karoséria zdvižky sa bude tmeliť, a preto musia byť odstránené všetky nečistoty. Po vytmelení sa karoséria vybrúsi a potom nastrieka lakom. Mnoho odborníkov z tejto oblasti nedokáže takto pripravený vysokozdvižný vozík rozoznať od nového.

5. Montovanie
V tejto fáze sa konečne vozík začína podobať na svoj pôvodný vzhľad. Ibaže je oveľa krajší, lepší a vynovený. Podvozok, zdvíhacie zariadenie a ostatné komponenty sú opäť zmontované do jedného celku.

6. Výstupná kontrola
Vysokozdvižný vozík na konci celého procesu repasu musí absolvovať ešte zaťažkávaciu výstupnú skúšku. Ak uspeje, je ocenený certifikátom bezpečnosti a až vtedy môže ísť do predaja.

Text: PR, foto: jungheinrich.sk