Niektoré novinky v automobilovom priemysle prichádzajú ako blesk z jasného neba. Pritom si ani neuvedomujem, že pokrok je nezastaviteľný a už dnes je moderná vec zastaraná. Tento trend platí vo viacerých odvetviach, no práve v tom automobilovom je naozaj špecifický.

Novinka uplatnená v praxi
Podobne na tom bola aj samotná informácia, že radový šesťvalec značky mercedes ohlásil návrat. To vyvolalo u množstva priaznivcov týchto modelov veľké nadšenie. Ešte zaujímavejšia však je elektroinštalácia s napätím 48 voltov. Mercedes sa jednoducho predviedol v tom najlepšom šate. Využíva napätie na pohon rôznych vedľajších agregátov, ku ktorým patrí vodná pumpa, kompresor klimatizácia a elektro spotrebiče. Nesporná známka toho, že v priebehu niekoľkých rokov bude celý pohon auta elektrifikovaný a samozrejmosťou u viacerých značiek a ich konečných používateľov.
Tieto výkonné elektromotory sú priamo prepojené s kľukovým hriadeľom a pomáhajú pri štartovaní, dodávajú extra silu a rekuperujú pri brzdení. Jednoducho skvelá vec, ktorá si skutočne našla svoje uplatnenie.

Hudba budúcnosti?
V oblasti uplatnenia týchto zariadení je stále čo spoznávať, dokonca sa objavili aj pohony pre iné časti auta, práve pomocou elektromotora. Myšlienka umiestnenia elektromotorov pre pohon automobilov priamo do jeho kolies nie je vôbec nová. Elektromotory ako priame súčasti kolies používali už elektromobily Lohner-Porsche Mixte na samom začiatku 20. storočia, teda pred viac ako 110 rokmi. Napriek tomu dnes nie sú elektromotory v kolesách takmer rozšírené. Technológia, ktorá má meno Protean Drive sa pokúša o zmenu. Žiadna novinka, no s postupom času sa dotiahli niektoré funkcie do najmenších detailov, aby sa mohla začať využívať naplno.

Text a foto: PR